Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

daris

20. 12. 2010 17:09
Běžte do toho!

měla jsem to jednodušší než vy - otěhotněla jsem přes hormonální antikoncepci. Dokonce jsem už měla domluvenou interupci v nemocnici, ale rozmyslela jsem si to a musím říct, že to bylo nejlepší rozhodnutí mého života.

0 0
možnosti
MV

vrbcik

20. 12. 2010 17:50
Re: Běžte do toho!

Taky  se nam povedlo pres antiko, a jsme spokojeni :-) jak rekl jeden znamy (matfyzak) - a to jste meli sex jak casto, ze se vam to povedlo? :-)

0 0
možnosti
D

daevee

20. 12. 2010 17:08
Biologické hodiny

Zajímavý článek, a vím, že z mužského pohledu můžu těžko podobné rozhodování hodnotit. Nicméně, zaujal mě první odstavec kde autorka vychází z předpokladu, že tělo si o mateřství samo řekne a usnadní se tím rozhodování.

Je pravda, že matka příroda původně moc nepočítala s tím, že se žena bude o početí moci sama rozhodovat v tak velké míře a většinou se "to" prostě stalo díky sexuálnímu pudu. Pud se stále realizuje ale díky antikoncepci přichází i svoboda rozhodnutí o početí. Navíc mateřský pud se aktivuje převážně až při těhotenství a do té doby nemusí být vůbec vidět.

Pak věřím že nastává dilema, kdy žena ví, že "by měla" (všichni to přece říkají), zároveň může, ale chybí k tomu nějaký vnitřní impuls.

Otázkou je, jestli ten impuls má přijít sám od sebe, nebo jestli potřeba mu pomoci svým vlastním rozhodnutím.

0 0
možnosti
S

skoda-lasky

20. 12. 2010 17:11
Re: Biologické hodiny

Bavila jsem se se zasloužilými rodiči (mají 4 děti) a ti upřímně řekli, že si stoprocentně jistí s tím prvním dítětem rozhodně nebyli a že vlastně vždycky je nějaký důvod, proč dítě nemít v tu danou dobu.

0 0
možnosti
MH

666

20. 12. 2010 17:04
Závisí na Vás samotnej

ako sa rozhodnete. Zatiaľ pozde neni, Je to o prioritách, o tom, čo ste si schpná odoprieť.

0 0
možnosti
PV

trasprd

20. 12. 2010 17:03
Určitě

by to chtělo pořídit dítě tak před 35. rokem života, pak už je to dost rizikové a obtížné, taky se podstatně zvyšuje riziko, že se vám dítě narodí postižené, ať už lehkou mozkovou dysfunkcí, downovým syndromem nebo něčím jiným...

0 0
možnosti
N

nuda2

20. 12. 2010 18:02
Re: Určitě

riziko je vzdy a zvysuje se cca od 22 roku zivota budouci matky. Pisete zde o 30. nebo dokonce 35. rokem zivota ... to uz polemizujete s jakou si moralni hodnotou a presvedcenim spolecnosti nikoli o medicine.

0 0
možnosti
I

ixix

20. 12. 2010 16:56
hodiny netikaly

... u mne ani u ženy v žádném případě, cestovali jsme, užívali si sportů a zábavy, děti mi neříkaly nic a ženě taky ne. Pak jsme cítili že bychom ale měli a hodně příjemně nás to překvapilo. Podstatný rozdíl je v tom, že celý život je najednou naruby, ale dobrým způsobem.Ted bychom chtěli 3 děti. Totiž to není "dítě", to jste vlastně vy v menším vydání :) vrátí vás to zpátky do dětství a až vyroste, věřím, že i k tomu sportu i cestování, ale určitě veseleji. Kdybych si měl sám hrát s autem na vysílačku, bylo by to fajn, ale s opravdovým klukem je to lepší, skládat stavebnice, lyžovat, už se těším až ho vezmeme do světa, kde jsme s mámou taky byli, bude to určitě svěžejší, než tam jezdit znovu jen s mámou.Samozřejemě to není univerzální odpověď. taky to dá hodně práce, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá a je to taky hodně práce a odříkání,nervů,starostí a vůbec,to nezastírám.Dítěti je nutné se věnovat 100%, jedině tak je šance, že si budete rozumět a nelitovat tohoto rozhodnutí.

0 0
možnosti
J

Judita2

20. 12. 2010 16:32
Děti ano -

je to fakt na světě jedna z nejúžasnějších věcí. Akorát každému asi tikají ty hodiny jinak a jindy, někomu třeba nikdy ... Horší je, že když začnou tikat ve vyšším věku, může být pozdě, protože si zase příroda postaví hlavu a pak následují pokusy o umělé oplodnění a když se nedaří, rozcházejí se lidé, chlap jde za mladší a pořídí si dítě s ní, jemu na věku až tak nesejde. Život píše romány....Nedávno mi zemřela maminka, do poslední chvíle jsem ji navštěvovala doma, potom v nemocnici, snažila jsem se ji udělat radost, jak byla šťastná-nebýt mě, svoji dcery,  neměla by nikoho.....

0 0
možnosti
C

culka

20. 12. 2010 16:24
Já myslím, že

to nejblbější na tom je, že je to nesdělitelná zkušenost. Taky byly doby, kdy jsem si myslela, že synovci a neteří se "kvalifikuju" a že teda vím, o čem mluvím.... no usmívám se nad sebou, když si to připomenu. A vpravdě tragické je, že když to prošvihnete, dohnat už se to nedá. Jo - a podle mých zkušeností se s dítětem nedá čekat na ideální chvíli. Ta totiž nenastane nikdy.

0 0
možnosti
S

skoda-lasky

20. 12. 2010 16:31
Re: Já myslím, že

To je právě ten problém nesdělitelné zkušenosti a neporovnatelnosti pocitů. Je to vlastně stejné, jako když řešíte problém ve svém vztahu, jedni říkají, že si takového vztahu máte vážit, druzí zase, že už by dávno ve vztahu nebyli, a teď babo raď. Nikdo neví, jak se cítíte, takže Vám vlastně nikdo nemůže radit (ale každý to dělá). S těmi dětmi je to vlastně stejné, jen o to horší, že když se rozhodnete špatně, může to odnést tvoreček, který za nic nemůže.

0 0
možnosti
D

dalena

20. 12. 2010 15:58
Deti ano, ale ne na prani okoli...

Ano. Nechapu, proc bych mela zalidnovat planetu jen kvuli tomu, ze vsichni okolo rodi a mam na to vek.Neustaly natlak rodiny tak stupnuje touhu stale jeste pockat. Me se muj zivot libi, prace me moc bavi a rada delam vse, co s detmi moc lehce nejde. Deti chi mit, ale musim si je preci prat ja a ne jen moje okoli.:-)

0 0
možnosti
T

thunderclap

20. 12. 2010 15:55
Doufám,že do toho dříve,nebo později půjdete.

Když budete mít dceru a bude půvabná po vás,zas bude ten svět o něco hezčí.

0 0
možnosti
ZB

zuzana.blanarova

20. 12. 2010 16:36
Re: Doufám,že do toho dříve,nebo později půjdete.

Ahh, tomu říkám důvod! Díky! :)

0 0
možnosti
IDS

momo

20. 12. 2010 15:43
Nazor chlapa

Hezky den vsem,

dovolte mi abych to okomentoval z pohledu chlapa.

Dlouho jsem nechtel mit deti, s moji (jiz bohuzel byvalou zenou) jsme si presne jak je popsano v clanku uzivali, cestovali, meli casto sex atd.

Pak jsme se rozhodli, spise na jemny natlak zeny, zacit "pracovat" na detech. Bohuzel protoze jsem jiz presahl v te dobe 35 let veku, mel jsem urcite problemy a ani po 2 letech snazeni se nam nedarilo. Nakonec to vyresilo az IVF. Po narozeni dvojcat, jsme se zacali s zenou odcizovat a doslo to az k tomu, ze jsme se letos rozvedli (nasla si jineho pana) Dohodli jsme se na stridave peci (vzdy 1/2 mesice kazdy) o ty skoro 3-lete broucky.

Musim smeknout pred vsemi zenami ktere jsou s detmi sami, teprve od te doby co se vzdy 1/2 mesice staram sam o deti jsem poznal jaka je to drina, ale zase na druhe strane, deti mi to hodne vynahrazuji. Neni na svete nic krasnejsiho nez usmev, pusa, rechtani atd tem mych broucku. Vynahrazuje mi to vsechny investovane penize, cas.

0 0
možnosti
W

warell

20. 12. 2010 15:55
Re: Nazor chlapa

A to všechno je zdůvodu potichu tikajících hodin.;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 69
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4056x
...si můžete udělat obrázek sami. Když kliknete na foto, zobrazí se vám všechny texty, ve kterých se autorka obnažuje až až.