Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Taksou

karma

velmi pěkný blog, děkuji.

pokud by Vás zajímal můj názor, pak:

minulost jste popsala velmi trefně a s nádherně vtipnou nadsázkou

přítomnost bych neviděla až tak černě ;-) přestože se vcelku shodneme, tak já osobně vidím v členství EU i určitá pozitiva, např. nepodceňovala bych ekonomické výhody, volný pohyb zboží, osob a kapitálu, i když EHS by dle mého názoru bylo pro nás vhodnější. dotace a kvóty z principu neuznávám, a to na jakémkoliv stupni exekutivy. dále mě nedojímají Američané, kteří si neuzavřou zdravotní pojistku - pravděpodobně jsem tedy cynik. a ano, ta byrokracie je zoufalá... ale za něco si můžeme sami - viz např. datové schránky

budoucnost - tak nějak mi mluvíte z duše :-) stačí se mrknout na strom života věkové struktury obyvatelstva. ale co, nějak to zvládneme, ne ?

0/0
15.11.2011 19:11

zuzana.blanarova

Re: karma

Děkuji za váš konstruktivní komentář (a za karmu)!

Já bych taky viděla na EU určité výhody, kdyby to fungovalo v ideální podobě (nebo aspoň skoro). Připadá mi ale, že se to prostě nedaří a nefunguje to a vede to všechno uplně jinam než kam jsme chtěli.

Budoucnost taky nevidím zas tak hrozně černě, jak to možná vyznělo, ale každopádně si myslím, že nás čekají krušné časy - ale jak říkáte, nějak to určitě zvládneme :)

0/0
16.11.2011 9:36

SYETEY-KOTZOUR

pěkně napsané

změna fota? Nepoznal bych vás.;-) budoucnost také vidím spíš hnědě než růžově;-DR^

0/0
15.11.2011 14:47

zuzana.blanarova

Re: pěkně napsané

Já si změním foto a kocour mi začne vykat? To vypadám najednou o tolik starší?? :)

0/0
16.11.2011 9:32

kaktusak

Divné.

Proč jste se v televizi dívali na něco, co se vám zdálo pošahané? Proč jste si nekupovali mandarinky i na vánoce? Proč jste si nenechávali nadělit i jiné dárky, než užitečné? Proč jste půlka třídy měli stejné boty?

Není pravda, že žvýkačky byly nedostatkové. Není pravda, že všichni měli to samé a že nikdo neměl nic. Není pravda, že byla blbá a dusivá atmosféra. Kdo byl chytrý, mohl studovat a vysoké školy měly určitou úroveň. 

Většina rodičů měla rozum, necinkala, a při pohledu na placku OF si významně ťukala na čelo.

Po privatizačním puči nastal prudký ekonomický propad, Západ se nám začal vzdalovat, lidé žili z úspor, než o ně v důsledku inflace přišli. Zmizely kočárky s dětmi, zmizely stavební stroje a jeřáby, zmizely nákladní vlaky z kolejí.

S mobilním telefonem jsme se setkali poprvé až v roce 1992 v kriminálním seriálu Navaro, v podobě cihly s vysouvací anténou. V důsledku hrozivé nezaměstnanosti lidé brali jakékoliv místo, moc si nemohli vybírat.

+1/0
15.11.2011 1:27

zuzana.blanarova

Re: Divné.

No vy budete asi vážně jiná generace, když se na to díváte takhle. A navíc asi z úplně jiného světa. Považuju za zbytečné odpovídat vám na vaše otázky, ale odpovím aspoň na některé: v televizi jsme se dívali na pošahané věci, protože tam nic jiného nebylo. Mandarinky jsme nekupovali, protože jsme na ně neměli. Podle mě všichni měli to samé, kromě těch, kteří měli v rodině papaláše nebo veksláky. Na to, aby lidi mohli vystudovat vysokou školu, rozhodně nestačilo, aby byl chytrý. Atd atd.

0/0
15.11.2011 9:04

NewDorianGray

Re: Divné.

Asi se vám omluvím. To, že jste se distancovala od tý starý struktury, Kaktusáka, prahnoucího po krvi, vám dává ještě jakous, takous šanci. Ale ještě si to rozmyslím. :-)

0/0
15.11.2011 14:23

zuzana.blanarova

Re: Divné.

Hm. Co bych tak udělala, abych se vám zavděčila? :)

0/0
15.11.2011 14:36

kaktusak

Re: Divné.

Neprahnu po krvi a vy to víte. Úmyslně uvádíte nepravdivé informace.

0/0
16.11.2011 0:34

kaktusak

Re: Divné.

Právě že jsem ta samá generace.

Nebylo povinné dívat se na televizi. Když jste měli málo peněz, chtělo to se víc snažit. Zkuste se podívat třeba na společné fotky své třídy (určitě máte) a určitě uvidíte, že prostě každý měl na sobě něco jiného.

Jistě, disidenti to měli se školami těžší (i když ne o tolik, nakonec jejich děti vystudovaly), ale disidentů bylo v republice pár. U všech ostatních záleželo prakticky jenom na chytrosti.

0/0
16.11.2011 0:39

zuzana.blanarova

Re: Divné.

Podivejte se, já se s váma přít nehodlám. Popsala jsem to, jak to vidím já. Pokud vy vzpomínáte na dobu komunismu se slzou v oku, můžete to třeba popsat ve vlastním článku. Já ale do vaší cílové skupiny určitě patřit nebudu.

0/0
16.11.2011 9:31

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

pěkný rozbor, ale příliš pesimistický...

Pravda je, že teď se máme jako nikdy v dějinách. Další pravda je, že budoucnost je otevřená - může to jít do nebíčka i do pr... peklíčka.

Ale jeden fakt je jistý - pokud se otočímě do nebíčka, i tak to nepůjde bez bolestně, protože stávající kurs je tvrdě tam dolů. Především by lidi museli přemýšlet a ne skákat na špeky v podobě populistických, nicneříkajících a nesplnitelných sloganů. A museli by se najít politici, co mají odvahu to změnit (a to nemyslím Bakalu nebo Babiše) a ne jen přežívat dál, jak to jen půjde.

+1/0
14.11.2011 14:55

NewDorianGray

Re: pěkný rozbor, ale příliš pesimistický...

Evropa se dostává do hluboké dluhové krize. Zajímavé je, že my jsme paradoxně takovým ostrůvkem stability. Je dobře, že reformy přišly dříve, než bylo pozdě. Evropa bude muset absolvovat podobnou odtučňovací kůru také. Rakousko už zavádí povinnost sestavování vyrovnaných rozpočtů do Ústavy. Nebojím se ani vlády ČSSD. Problém levicových vlád je ten, že nemohou přestat rozdávat. Jejich voliči to od nich očekávají. Tvrdé Kalouskovy reformy jim dávají obrovský prostor, který ale ČSSD bude využívat pomalu. Čím rychleji pravicové kroky zruší, tím dříve lidé budou volit pravici kvůli nápravě. ČSSD by byla sama proti sobě, kdyby zrušila Kalouskovy reformy. Neudělal to ani Fico s Dzurindovýma reformama, když se dostal k moci. Ono to půjde, jen ta korupce... Nevidím nikoho, kdo by s ní chtěl opravdu bojovat.

+1/0
14.11.2011 15:08

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: pěkný rozbor, ale příliš pesimistický...

Vcelku souhlas.

Víceméně souhlasím s Baťou, že krize je problém hlavně morální a až pak finanční a hospodářský. Bohužel to není dobrá prognóza -  v demokracii s všeobecným volebním právem totiž i politici uplácí voliče "guláš za hlas", tedy je korupce všudypřítomná. Pak vzniká koloběh, kdy politici potřebují spousty peněz na kampaň, tu zaplatí byznys sféra, která za to samozřejmě měco chce.... a tak se to rozjíždí. A funguje to naprosto stejně v USA jako v Evropě.

A taky předpokládám, že až se k moci dostane levice (a že k tomu dojde beru jako fakt), tak reformy ponechají, jen sem tam něco kosmeticky změní, aby měli munici na billboardy. Otázka je, jeslti máme rozumnou nebo nerozumnou levici. Ono Dluhouškovo hospoodažení se 100mld deficitem při 6% růstu naznačuje, že nemáme rozumnou levici, ale tu extrémně populistickou a sebevražednou.

+1/0
14.11.2011 15:21

kaktusak

Re: pěkný rozbor, ale příliš pesimistický...

Morální krize je až důsledkem krize systému.

Když ještě neexistovalo všeobecné volební právo, třeba v Británii v 19. století, boháči ožebračili pomocí zákonů pracující, vyhnali je z půdy, tak vznikla pověstná britská městská chudina, inspirace pro Marxovo učení.

0/0
15.11.2011 1:32

kaktusak

Re: pěkný rozbor, ale příliš pesimistický...

Sociální demokracie dává dotace podnikatelům a na dluh sociální dávky chudým.

Pravice dává dotace podnikatelům a na dluh - zase dotace podnikatelům.

Jedině komunisté jsou zárukou rozumného hospodaření.

0/0
15.11.2011 1:29

Taksou

Re: pěkný rozbor, ale příliš pesimistický...

naprosto souhlasím s jedinou výhradou: navrhované a schválené reformy nejsou tvrdé, jde o soft verzi potřebných změn

0/0
15.11.2011 20:03

zuzana.blanarova

Re: pěkný rozbor, ale příliš pesimistický...

Mně to zas tak pesimistické nepřipadá..

0/0
14.11.2011 19:50

laduk

hm..

No dobrý ale zrovna tak jako jsme se mýlili v obdivu k západu se můžeme mýlit i v nechuti k EU. Viz naši přátelé z Řecka, jak si rychle rozmysleli referendum, když dostali na vědomí, že když chtějí, můžou jít ...

0/0
14.11.2011 14:49

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: hm..

No, v Řecku si to rozmysleli představitelé a ne lidi. Navíc to chce zásadní, koncepční změnu. A politici nabízí pouze kosmetické šolíchání a odklady.

Pravdou je, že současná EU je naprosto a definitivně zcela odlišná od té, které vyslovila většina našich občanů ANO v referendu.

0/0
14.11.2011 14:57

zuzana.blanarova

Re: hm..

Tak.

0/0
14.11.2011 19:52

mubu

Upřímná rada mladým:

učte se čínsky. Až tu vznikne Čínská evropská unie, bude se vám to hodit.

+1/0
14.11.2011 13:36

petrph

jenom pro informaci

Jak jsem nedávno náhodou zjistil, pošahané Jů a přiblblé Hele budí děti každou neděli i dnes...:-)

0/0
14.11.2011 13:34

zuzana.blanarova

Re: jenom pro informaci

Ano, před chvilkou jsem byla poučena. My televizi nemáme, takže nás nestraší, ale každopádně je to alarmující..

0/0
14.11.2011 13:37

Podivný Atraktor

já?

patřím mezi pesimisty

0/0
14.11.2011 13:28

mubu

Tak teď máme,

co jsme chtěli. Pěkně jsme jim naletěli.

+1/0
14.11.2011 13:08

bofums

Pesimismus byl vždy !

Již několik generací prožívalo pocity naděje s pocity , kdy se zdálo, že žádné řešení není. Bylo tomu tak

v letech obou válek , v době rudovlády a nakonec i po r.1989. Naděje střídal pesimismus, jemuž měli

tendenci podléhat lidé bez osobní životní perspektivy. Máte  na něj jakési právo i Vy, přestože se  Vám

vede dobře. Protože jsem celý život pracoval a svým dětem vštěpoval určité zásady,  más spíš obavy ,

aby se příliš nerozšířil okruh osob, které " práci nevynašly " a příživničily by na druhých ! [>-]V

0/0
14.11.2011 12:43

Paeris Kiran

Re: Pesimismus byl vždy !

Ten ohruh se ale rozšiřovat bude... tedy alespoň pokud bude kombinací ímigrace a porodnosti růst populace.

Skoro by se dalo říct že vůbec to žě máte děti (mn. č) je základ problémů do budoucna...

0/0
14.11.2011 12:53

NewDorianGray

Nevím,

nějak mi ten pesimistickej blog k tomu, jak vypadáte, nesedí. Jste mladá, hezká, tak proč, proboha, vidíte půllitr z půlky prázdnej? Nemáte na lýtku vytetován srp a kladivo? ...nebo aspoň třešničky? Nikdy v dějinách jsme se neměli líp. A bude to pořád lepší a lepší. :-)

+3/0
14.11.2011 12:35

NewDorianGray

Re: Nevím,

Chápu to tak, že k požadovanému odklonění nedošlo. Asi jste měla podmínky odklonění formulovat jasněji. Teď z toho máte akorát deprézi. :-)

0/0
14.11.2011 12:47

mubu

Re: Nevím,

Ano, souhlas. Nikdy v dějinách jsme se neměli líp.  Všechny zdraví vás Bakala.

0/0
14.11.2011 13:12

myskamiki

Re: Nevím,

zkuste jet pristi rok misto do Egypta nebo Chorvatska vice na vychod nebo vice na jih. Pak si muzem popovidat o tom, jak tady strasne trpime a jak to stoji za .... Rozmazleni fracci, nic jineho

+2/0
14.11.2011 13:25

kOBLICH

Re: Nevím,

No jo, co je nám platné, že jsme se nikdy v dějinách neměli líp, když ta mrcha soused zleva se má stejně dobře a ten zprava má ještě k tomu všemu lepší auto.... To pak na jednoho padne deprese a nostalgie po starých časech, kdy stačilo jen tak povytáhnout rudou legitimaci a sousedi se jen bázlivě krčili.

+1/0
14.11.2011 14:10

thunderclap

Zuzance dávám karmu vždy...

0/0
14.11.2011 12:20

zuzana.blanarova

Re: Zuzance dávám karmu vždy...

Děkuji, děkuji, děkuji! V

0/0
14.11.2011 13:33

kuča

Zuzko........

:-).......při Vašem mládí...........klobouk dolů! Popsala jste to přesně ! R^VR^

+3/0
14.11.2011 12:13

zuzana.blanarova

Re: Zuzko........

Děkuju!

Moc!

V

0/0
14.11.2011 13:33

NewDorianGray

Re: Zuzko........

A já myslím, že je to hovadina. ;-D

+1/0
14.11.2011 14:30

NewDorianGray

Re: Zuzko........

Jestli jsem si to nemyslel. Žádný srdíčko. ;-D

0/0
14.11.2011 14:47

SYETEY-KOTZOUR

Re: Zuzko........

;-D ty si úň;-D

0/0
15.11.2011 14:46

WetSinglet

souhlas

až na to, že neznám NIKOHO, kdo řekl ANO pro vstup do EU......

0/0
14.11.2011 12:04

Daun

Re: souhlas

Ja byl pro a jsem porad. Nejsem nadseny z toho, jak to ted funguje, ale verim, ze se to zlepsi.

Jsem nadseny z toho, ze si muzu jet, kam chci, kdy chci a staci mi na to obcanka. Libi se mi, ze si muzu hledat praci po cele Evrope. Libi se mi, ze se muzu kdykoli sebrat a jit zit jinam. Jsem nadseny, ze na hranicich necekam fronty, nybrz plynule projizdim.

Jednou se sladi celevropska legislativa i menova politika a pak vznikne superstat, ktery ma sanci si neco prosadit. Rozhodne bych dal prednost podrizeni se evrope, se kterou sdilim velkou cast kulturnich tradici a historie, nez byt podrizeny asiatum ci arabum.

+2/0
14.11.2011 12:14

myskamiki

Re: souhlas

a za dalsich deset let vytahnete historku, jakou pouzivali clenove KSC, kteri rozvraceli zevnitr, akorat zmenite zkratky

0/0
14.11.2011 13:26

repanak

Paní Zuzano,

Váš styl psaní se mi líbí, je tam spousta perfektních obratů. Teď zbývá jen - jak "sto h.ven"? Myslím si, že ani kníže na hradě to nebude.

0/0
14.11.2011 11:52

Paeris Kiran

Re: Paní Zuzano,

Problém je tam nakousnutý jen částečně... Každopádně- Evropa má mraky populace pro kterou nemá ani elementární uplatnění.

A pokud se uplatnění "vytvoří" tak obvykle spotřebuje víc zdrojů než přinese (typicky zaměstnání státem)

Teď podle mě přijde splácení 50 let "propopulační" a "proimigrační politiky".

0/0
14.11.2011 12:02

zuzana.blanarova

Re: Paní Zuzano,

Jsem moc ráda, že se vám to líbí, díky! Jak stohoven nevím... Ale až na to někdo přijde, určitě se k němu přidám :)

0/0
14.11.2011 13:36



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.