Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

muž s koženou brašnou

A s kým si asi tak ty trenky má měnit, když všichno ostatní

nosí jenom tepláky?

0/0
1.8.2012 16:46

laduk

hm..

To je nesmysl. Pro ty jak píšete "paničky" je to způsob relaxace a vy po nich chcete aby zaujímaly nějaký postoj a vycházely vstříc etniku s hroznou pověstí, to ovšem nemá s pohodou nic společného. To raději půjdou jinam ..

0/0
1.8.2012 14:12

habit-.!..

... tak u těch zámožných kraviček...

... je to spíš tím, že se jim na nějaké jemnější rozlišování už nedostává mozkových buněk...

... jinak asi každý zná nějaký příklad těch dobrých - taky znám zednickou partu, která by mohla být příkladem nejedné stavební firmě - dokonce odmítli pivo, a že když už jim chci něco koupit na pití, tak nějakou minerálku... práce odsejpala, co ráno slíbili, večer odevzdali... jenže to byly rodiny, které tady žily už před válkou, a nikdo je nebral jako něco vyjímečného - prostě normální sousedi...

... ale takových už je poskrovnu - a stačí, aby se k takové rodině nastěhovali příbuzní, a během pár měsíců se vrátí tam, odkud šplhali několik generací....

0/0
1.8.2012 14:01

xena123

já platím

já si vybírám kdo mi bude mýt hlavu. Jaké k tomu mám důvody je jedno.

0/0
1.8.2012 13:55

bull001@seznam.cz

Osobně bych do obchodu,

kde obsluhuje cikán, nebo kadeřnictví (tam asi ne, na to mi stačí můj Philishave na jedničku planžetu :- ) nešel. Není to rasizmus, je to zkušenost. Až bude jistota, že všichni lumpové a parazité z řad cikánů budou pozavíráni, pak snad začnu měnit názor. Ale to by znamenalo zavřít 90% z nich a k tomu nedojde.

0/0
1.8.2012 11:43

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Osobně bych do obchodu,

No, ono je dost hajzlů bílé pleti. Taky nechodíte do obchodů, kde obsluhují bílí? A vietnamci prodávají fake snačky a pestují marijánu. To nenakupujete ani u nich? Kde tedy?

Ono je to opravdu jen o kontextu. Rozlišit zkušenost (ta je právě daná kontextem) a předsudek (ten je zcela iracionální). Nebo očekáváte, že vám slušná a upravená cikánka v prestižním kadeřnictví při mytí hlavy prožízne hrdlo břitvou? :-)

+1/0
1.8.2012 14:23

soudruh Stalin

další multikulti šaškárna

Mnohem víc by mě zajímalo, kdo ty pěkné plakáty platí.

EU? Náš stát? Kraj, obec, město? Vždycky jsem na konci já, který platím daně jako vůl, cigoši mě okradli už několikrát, ale dnes mi ta krásná kampaň otevřela oči. Ode dneška už nejsem rasista, daně na soc. dávky budu platit radostně a příště se nechám okrást s úsměvem

+2/0
1.8.2012 10:27

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: další multikulti šaškárna

Jasně, že stát a nebo naše milovaná EU. Třeba jsem viděl projekt na nějaké začleňování pár rodin - a když se podělily náklady projektu a počet lidí, vyšlo to ve statisících na jednoho ročně.

On je pořád nejlepší ten skutečně a reálně stejný metr na všechny. Žádná diskriminace, žádná pozitivní diskriminace. Maximálně osvěta.

0/0
1.8.2012 14:25

Libor M

jo jo

:-)

0/0
1.8.2012 10:14

Vohnoutivkrabiciodvina

Máte pravdu

problém je v tom, až ve dvě ráno naproti sobě na opuštěné ulici uvidím skupinu Rómů , zda si budu opravdu myslet,  že to jsou kadeřníci a ne ti "druzí" :-P

0/0
1.8.2012 10:12

Gotrong

...

Pozor STEJNOU věc nejprve správně jako rasismus neoznačujete a posléze v příběhu ano!! I od těch zámožných paniček to NENÍ rasismus, ale právě stejné zkušenosti jako máte Vy!! Samozřejmě některé možná rasistky jsou, to nepopírám, ale nepochybuji, že valné většině z nich by vůbec nevadilo, pokud by ta myčka byla žlutá, protože s těmi ty zkušenosti nemají!! Takže pozor, neplést pojem s průjmem...

+3/0
1.8.2012 10:06

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: ...

S tímto nesouhlasím. Inteligentní člověk snad rozliší (podle situace i chování a vystupování), kdy dotyční páchají něco nekalého a kdy pracují. Také často argumentuji zkušeností, ale v tomto případě mi to přijde dost out.

A z druhé strany - kdybyste je na základě těchto "zkušeností" (v tomto případě je vhodnější pojem předsudků) vyloučil vždy, nemají šanci najít práci, budou se muset živit parazitováním na sociálního systému a nebo kriminálně a kruh se uzavře.

Naopak - měřit všem stejným metrem - kdo páchá kriminalitu, má dostat trest, jako všichni osttaní, kdo nedělá má dostat přesně to, co všichni ostatní... a kdo dělat chce a dělá dobře, musí se k němu taky přistupovat jako ke všem ostatním.

0/0
1.8.2012 10:22

laduk

Re: ...

To ovšem hovoříte jako kdysi pan Kawasaki o českých státních dráhách a sice, že nutí člověka přemýšlet. Když uvidíte cikány, musíte sakra přemýšlet a přitom se chovat jakoby se nechumelilo ..

0/0
1.8.2012 14:08

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: ...

Ale no tak... ten kontext tam je. Když uvidíte v noci skupinku připilých pubertálních cikánů, je načase málem natáhjnout náboj do komory. Když namačkanou rodinku s dětma, jak ucpává prostor ve dveřích tramvaje a ptá se řidičů na cestu, tak si púořádně chytnou peněženku/kabelku. K když potkám slušnou a upravenou cikánku v prestižním kadeřnickém salónu tak ji maximálně řeknu něco ve stylu "dejte tam prosím více kondicionéru".

0/0
1.8.2012 14:20

RoKo 1

Napsané je to pěkně, ale...

Řeší to něco? Ony to nejsou jenom předsudky a nějaký rasismus. Jak se říká: Jak si kdo ustele, tak si i lehne. Obecně rozhodně nelze házet všechny (a to bez ohledu na etnikum) do jednoho pytle, ale pověst si buduje a tvoří každý sám. A myslím, že zmíněným paničkám v salónu, by vadilo zrovna tak, kdyby jim ty hlavinky myla třeba vietnamka. To není rasismus, ale snobismus a lidská blbost.;-)

0/0
1.8.2012 9:56

medvediceCDN

...

:-)R^

0/0
1.8.2012 9:53

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Pěkně napsáno, souhlas

v zásadě myslím, že podobně to vidí většina rozumných lidí, odmítám připustit, že jsme tu samí rasisti. (O tom nakonec svědčí vietnamci, na které jsou veskrze spíš pozitivní reakce.)

Jediný problém je, že a/ kolik z nich je těch a slušných a kolik těch druhých. b/ Kampaně různých ethnoorganizací jsou plošné, všude vidí diskriminaci a nerozlišují. c/ Měří se jim jiným metrem, než většinové populaci a ze společných prostředků dostávají mnohem víc na člověka (přes nadace, ale i na sociálce). d/ Za desetinu toho, co některým běžně prochází by šel člen majority sedět za rasismus.

Samozřejmě ideál a dle mého jediná cesta je "reforma zevnitř" - především oni sami se musí chtít změnit. Ti, co se začlenili musí být příklady a ne vyvrhelové, jako teď (i to o něčem svědčí).

0/0
1.8.2012 9:49

xychteen

Re: Pěkně napsáno, souhlas

Ta "reforma zevnitř" je ovšem zhruba stejně reálná, jako komunismus, nedestruktivní čistý kapitalismus nebo poletování pečených holubů. Dacan v životě nepochopí, že je dacan, a pokud mu není dacanění hned v zárodku tvrdě zaraženo, považuje se za vítěze a posune hranici o kousek dál k soupeři. Takže interní reforma dacana prostě není možná.

0/0
1.8.2012 9:58

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Pěkně napsáno, souhlas

Pozor - neřekl jsem je, že budou mít při "přelaďování" beztrestnost. Prostě naprosto stejné chování, jako k většině. A pak časem, postupně, pochopí, že je lepší se učit, najít rozumnou práci a mít se normálně, než pošuvot zákon a tráviot čas v kriminálech. Ono se jich dost už změnilo, ale pořád je to málo. Jak se to přehoupne přes nějakou hranici, objeví se motivace i interně, přímo v komunitě.

A ano, ve spoustě věcí jsem naivní idealista :-)

0/0
1.8.2012 10:17

zuzana.blanarova

Re: Pěkně napsáno, souhlas

Petře, dík. Ty to vždycky tak rozebereš :)

Já jen dodám, že dvojím metrem se určitě měří. Ale i v opačném směru. Takový slušný a práce chtivý cikán musí být 10 x lepší než ty, aby dostal tu stejnou práci. A to mi vadí - že lidi zevšeobecňujou, a když už se taková světlá (tmavá) vyjímka najde, ostatní ho / ji stejně neberou.

0/0
1.8.2012 13:47

petrhajek.bigbloger.lidovky.cz

Re: Pěkně napsáno, souhlas

Sorry, jsem suchar. A když se článek netváří, jako sranda, ale vážně, beru to vědně :-).

Jasně, s tou druhou stranou mince máš pravdu. Ale obávám se, jestli to není reakce na to první. Nebo - těžko říct, co a jak začalo, ale stačí se podívat na četnost těch jevů.

0/0
1.8.2012 14:16

Vlasta Hurtová

Re: Pěkně napsáno, souhlas

R^ bratr má taky zkušenost z firmy, kde pracuje, že lidé odmítají provedení služby od 2 romských kolegů, musí jim pak "brát jejich kšefty" a je mu z toho na blití, protože jsou to slušní chlapi a narozdíl od něj živí rodinu, chtějí dát dětem vzdělání atd.

0/0
1.8.2012 21:33

machinist.

...opravdu bydlíš v paneláku?

tak to teda respekt. :))))

0/0
1.8.2012 9:42

zuzana.blanarova

Re: ...opravdu bydlíš v paneláku?

Nebydlím, ale bydlela jsem. A jestli přede mnou i tak cítíš respekt, můžeš mi začít vykat.

0/0
1.8.2012 13:39

xychteen

Zajímavý - všichni to vidí stejně, všem je to jasný...

...a přitom to pořád nefunguje... asi v tom bude nějakej háček

:-/

(já jsem prosím původem z Kladna, léta jsem žil v pražských Nuslích a teď pendluju mezi Rumburákovem a Žižkovem, tak nějakou tu praxi mám; přesto - nebo právě proto - taky a pořád lidi rozděluju jen na dobré a špatné, o to nic, ale poslední dobou už začínám bejt tak nějak jakoby zpruzelej... mimo jiné i proto, že už je vlastně všude to Kladno, Nusle, Žižkov nebo Rumburk)

0/0
1.8.2012 9:41

mountbiker

Perfektní

Trefné ;-DR^

0/0
1.8.2012 9:40

pete123

karma !

plně to vystihuje i můj postoj k problému. R^

+1/0
1.8.2012 9:02

pavel kula

Super napsáno

R^R^:-)

0/0
1.8.2012 8:58

zuzana.blanarova

Re: Super napsáno

Díky, Pavle V

0/0
1.8.2012 13:41



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.