Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

České tradice pohledem Angličana

V mém okolí se pohybuje docela hodně Angličanů, žijících v Praze a je pravda, že některé naše tradice považují za naprosto kuriózní a pitoreskní. Tak například předvánoční rybí jatka na každém rohu, potoky krve, stékajících spolu se sněhovou břečkou po chodnících do kanálů – to by v Anglii nepovolili ani hygienici, ani ochránci zvířat. Nevěřícně tak každé Vánoce kroutí hlavou, pořizují fotky a posílají svým příbuzným, ale vlastně se jim to líbí. Na druhou stranu ale všichni cizinci, které znám, ohrnují nad kaprem nos. Nechápou, jak takovou rybu můžeme jíst. Jeden můj známý se nechal slyšet, že to chutná jako „bahno s kostma“. Nevysvětlíte jim, že kapr může chutnat výborně, když se správně připraví. No, já se jim vlastně ani tak nedivím - já mám kapra ráda, ale je pravda, že když si můžu vybrat, taky dám přednost steaku z lososa nebo tuňáka.

Neberte mě špatně – všichni ti moji známí Angličané to tady mají moc rádi a neříkají, že se jim naše zvyky nelíbí. Jen nad některými pobaveně kroutí hlavou. Když jsem příteli vyprávěla, jak u nás vypadal Štědrý den, když jsem byla malá, shrnul to nakonec nevěřícně asi takto: „Takže tvoji rodiče tě nechali celý den hladovět, nakecali ti, že když vydržíš nejíst, uvidíš večer na zdi zlaté prasátko, aby tě nakonec večer nakrmili tou nejhůř chutnající rybou na světě. Navíc je to ta samá ryba, která u vás doteď plavala dva dny ve vaně a dostala jméno. Chápu to dobře?“ Těžko se mi to pak dařilo napravit a vysvětlit, že to nebylo jak z hororu, a že mám Vánoce moc ráda.

Mnohem příznivěji, ovšem stejně nevěřícně, se dívá přítel na naše velikonoční zvyky. Když jsme vloni byli spolu u maminky na jižní Moravě, zamiloval se do naší země zase o něco víc. To když sotva ráno vstal, oblékl se a sešel po schodech dolů do kuchyně, a tam už nachystaná maminka na něj vystrčila zadek a začala se natřásat a naznačovat, že ji má jako vyšlahat. Naprosto rozpačitý přítel neměl zrovna žádnou pomlázku po ruce, tak mu maminka strčila do ruky vařečku a začala se pleskat do své zadnice, za kterou by se nemusela stydět žádná správná moravská děvčica, aby pochopil, že jí má trošku naplácat. Byl z toho celý vedle, protože něco takového by v jeho rodné zemi bylo okamžitě klasifikováno jako domácí násilí, ale když viděl, maminka je vytrvalá a myslí to vážně, šel a poplácal. Všichni mu zatleskali a poslali ho na mě. Já jsem se snažila bránit trochu víc, ale pak jsem se taky vzdala. Koneckonců, pleskání po zadku provozujeme v naší domácnosti docela často, a vždycky je to legrace. Tentokrát za to ale přítel - celý vzrušený - dostal ještě naoplátku vajíčka, chlebíčky a slivovici: „I love Czech Republic!“ Zvolal, jak zvolává často, když zažije něco, co by se mu v Anglii zažít nepodařilo.

Zkrátka, má to tady moc rád :)

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzana Blanářová | neděle 4.4.2010 15:25 | karma článku: 26,54 | přečteno: 3283x
  • Další články autora

Zuzana Blanářová

Jak zaručeně (ne)zhubnout

Na úvod jsem chtěla napsat, že tenhle článek nemá nic společného s tím, že jsou tři týdny po Vánocích a se slabšími jedinci, co se považují za silné tím, že si dávají závazky do nového roku. Můj jediný závazek je nedávat si závazky. Ale když jsem se nad tím zamyslela do širších rozměrů, možná to není náhoda, že tento článek vznikl tři týdny po sérii monstrózních vánočních večeří, které jsem si během sedmnáctidenní dovolené dopřála; cesty Boží jsou zkrátka nevyzpytatelné :)

17.1.2014 v 8:26 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1910x | Diskuse| Společnost

Zuzana Blanářová

30 lží majora Zemana

Zadala jsem si do Googlu heslo „zeman lhal“. Vyjelo mi 3450 výsledků. Vyfiltrovala jsem si odkazy „zeman lhal“ za poslední měsíc, aby se v tom marastu dalo trochu vyznat. A tady je stručný přehled Zemanových lží za posledních 30 dní - tedy pouze těch, které jsou zdokumentovány v tisku.

28.1.2013 v 8:38 | Karma: 31,87 | Přečteno: 3622x | Diskuse| Společnost

Zuzana Blanářová

Válka s mloky aneb Není Vladimír Franz mlok?

Zatímco se včera Vladimír Franz účastnil živé debaty našeho prezidentského panoptika, já jsem se zúčastnila jeho premiéry ve Státní opeře – Války s mloky. Doufám, že Vladimírovi ta jeho debata stála za to, že o svoji velkou premiéru přišel. Já musím říct, že jsem si ji náramně užila a za sledování jeho debaty bych určitě neměnila.

11.1.2013 v 10:26 | Karma: 17,62 | Přečteno: 2028x | Diskuse| Společnost

Zuzana Blanářová

Cikán mě zas převezl! (z jednoho břehu řeky na druhý)

... je to zkrátka skvělý převozník.

1.8.2012 v 8:33 | Karma: 28,68 | Přečteno: 2534x | Diskuse| Společnost

Zuzana Blanářová

Den otců: Děti umí udělat každý

...je to tak – udělat dítě umí každý chlap. Tedy každý, který k tomu má fyzické vybavení a pokud neexistují žádné biologické překážky. Dokáží to všichni chlapi bez rozdílu, a nedá jim to ani tolik práce. Zasadit semínko do lůna ženy je myslím pro většinu z nich jednodušší než zasadit třeba strom. Samozřejmě za předpokladu, že je tedy k mání dostatečně poddajná a plodná žena, což ale taky není takový problém.

17.6.2012 v 17:51 | Karma: 19,71 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

S nožem v ruce otevřel dveře cizího auta, řidiče v něm bezdůvodně pobodal

17. května 2024  12:45

Mladík v Rokycanech se obrátil na policisty s tím, že jede autem po městě a vidí na ulici muže,...

Jak dostat zaměstnance z nemocenské. Stát chce uzákonit lékaře ve firmách

17. května 2024  12:44

Premium Méně lidí na neschopence, vyšší produktivita práce, vyšší výnos daní. Takové jsou cíle připravované...

Policie vyšetřuje požár skladu olejů v Kladně jako ohrožení z nedbalosti

17. května 2024  12:42

Požár skladu olejů Kladně, při kterém ve čtvrtek vznikla zhruba čtyřicetimilionová škoda, policie...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 69
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4056x
...si můžete udělat obrázek sami. Když kliknete na foto, zobrazí se vám všechny texty, ve kterých se autorka obnažuje až až.