Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Můj život s inglišmenem

Vždycky jsem si říkávala, že bych nemohla chodit s cizincem. Asi proto, že jsem věřila takovým těm blábolům jako „jazyková bariéra“ a „není to ono, když nemáte společné tradice a dojmy z dětství“ (jako třeba vzpomínky na Bajo žvýkačky a tak), zkrátka že je pro dobrý vztah důležité mít podobné takové to sociální pozadí, tradice a tak. Život tomu tak nějak chtěl, že už teď chodím s druhým Angličanem. Ten první byl pitomec (ne proto, že byl Angličan, měl to prostě vrozené), ale poté, co jsem upgradovala na lepší model, si nemůžu stěžovat, mám totiž toho nejlepšího chlapa na světě, a postupem času jsem si začala užívat výhod, které naše mezinárodní soužití má.

Moje angličtina je k dnešnímu dni už na poměrně dobré úrovni, no ale jasně, že je pořád co zlepšovat a občas je to pěkně k naštvání, když se člověk nemůže inteligentně vymáčknout a působí trochu jako dement – přitom v češtině bych mu to tak hezky natřela!, no ale smůla – když nejsou slova, tak to občas holt nejde.

 

Přítel bohužel neumí česky vůbec. Bydlí tady sice už pár let, ale není nejmladší a říká, že už na to v jeho letech nemá v hlavě hardware. Já se mu ani moc nedivím – češtinu vlastně k ničemu nepotřebuje, akorát ho štve, že si to občas nemůže osobně vyříkat s některými pokladními v českých supermarketech, nebo s některými číšníky v restauracích, když jídlo není v pořádku, vy jim to řeknete a oni na vás začnou řvát, že když se vám to nelíbí, nemusíte do jejich restaurace už příště chodit.

 

Párkrát jsme nějaké ty lekce češtiny zkoušeli, ale fakt to nešlo – jemu prostě vůbec nejde do hlavy, proč máme takové věci jako rody a pády, atp. Snažila jsem se mu to trpělivě vysvětlovat, ale je fakt, že když se mě zeptal, jakou to má logiku, že slovo „klitoris“ je mužského rodu, totálně mě dostal.

 

Zkrátka občas se hodně nasmějeme. Tuhle jsem dělala naše klasické české chlebíčky a chyběly mi okurky a zavařená červená paprika. Tak jsem ten svůj anglický poklad poslala do obchodu, a dostala jsem beranní rohy a chilli papričky. Jindy jsem zas cosi vařila, a zjistila jsem, že mám v lednici jen kysanou smetanu, ale potřebovala jsem obyčejnou. Tak jsem ho poprosila, ať mi ji zajde koupit a schválně jsem mu ukázala, kterou mám a vysvětlovala, že má koupit tu druhou. Pro jistotu jsem mu napsala na lísteček toto: „NOT „KYSANÁ“ – the other one“. Nepřinesl mi sice kysanou smetanu, přinesl mi ZAKYSANOU. Ha ha!

 

No zkrátka – život s inglišmenem umí být docela zábava.

Autor: Zuzana Blanářová | neděle 10.1.2010 0:12 | karma článku: 26,07 | přečteno: 4113x
  • Další články autora

Zuzana Blanářová

Jak zaručeně (ne)zhubnout

Na úvod jsem chtěla napsat, že tenhle článek nemá nic společného s tím, že jsou tři týdny po Vánocích a se slabšími jedinci, co se považují za silné tím, že si dávají závazky do nového roku. Můj jediný závazek je nedávat si závazky. Ale když jsem se nad tím zamyslela do širších rozměrů, možná to není náhoda, že tento článek vznikl tři týdny po sérii monstrózních vánočních večeří, které jsem si během sedmnáctidenní dovolené dopřála; cesty Boží jsou zkrátka nevyzpytatelné :)

17.1.2014 v 8:26 | Karma: 20,15 | Přečteno: 1909x | Diskuse| Společnost

Zuzana Blanářová

30 lží majora Zemana

Zadala jsem si do Googlu heslo „zeman lhal“. Vyjelo mi 3450 výsledků. Vyfiltrovala jsem si odkazy „zeman lhal“ za poslední měsíc, aby se v tom marastu dalo trochu vyznat. A tady je stručný přehled Zemanových lží za posledních 30 dní - tedy pouze těch, které jsou zdokumentovány v tisku.

28.1.2013 v 8:38 | Karma: 31,87 | Přečteno: 3622x | Diskuse| Společnost

Zuzana Blanářová

Válka s mloky aneb Není Vladimír Franz mlok?

Zatímco se včera Vladimír Franz účastnil živé debaty našeho prezidentského panoptika, já jsem se zúčastnila jeho premiéry ve Státní opeře – Války s mloky. Doufám, že Vladimírovi ta jeho debata stála za to, že o svoji velkou premiéru přišel. Já musím říct, že jsem si ji náramně užila a za sledování jeho debaty bych určitě neměnila.

11.1.2013 v 10:26 | Karma: 17,62 | Přečteno: 2028x | Diskuse| Společnost

Zuzana Blanářová

Cikán mě zas převezl! (z jednoho břehu řeky na druhý)

... je to zkrátka skvělý převozník.

1.8.2012 v 8:33 | Karma: 28,68 | Přečteno: 2534x | Diskuse| Společnost

Zuzana Blanářová

Den otců: Děti umí udělat každý

...je to tak – udělat dítě umí každý chlap. Tedy každý, který k tomu má fyzické vybavení a pokud neexistují žádné biologické překážky. Dokáží to všichni chlapi bez rozdílu, a nedá jim to ani tolik práce. Zasadit semínko do lůna ženy je myslím pro většinu z nich jednodušší než zasadit třeba strom. Samozřejmě za předpokladu, že je tedy k mání dostatečně poddajná a plodná žena, což ale taky není takový problém.

17.6.2012 v 17:51 | Karma: 19,71 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Tuleja publikoval i v pochybných vědeckých časopisech, nyní žádá o stažení článků

2. května 2024  13:57

Kandidát TOP 09 na ministra pro vědu Pavel Tuleja požádal Slezskou univerzitu, aby stáhla z jeho...

Poslanci mají jednat o zákoníku práce, ANO chce zabránit výpovědi bez důvodu

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  13:49

Přímý přenos Poslanci mají začít projednávat úpravu zvyšování minimální mzdy. Novela zákoníku práce předpokládá...

V Polsku zatkli šestnáctiletého mladíka kvůli útoku na varšavskou synagogu

2. května 2024  13:47

Polská policie zadržela šestnáctiletého mladíka, kterého podezírá z útoku na synagogu Nožykowých ve...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  13:45

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

  • Počet článků 69
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4056x
...si můžete udělat obrázek sami. Když kliknete na foto, zobrazí se vám všechny texty, ve kterých se autorka obnažuje až až.