Z Krtečka na Hradě bobky nemám. A vy jo?

Abych pravdu řekla, tak mi ta panika nad přímou volbou prezidenta, kterou někteří v poslední době projevují, přijde trochu mimo. Podle mě nejsme národ větších blbců, než třeba Američani, abychom si zvolili jako představitele národa uplného šaška..

Fotomontáž: Aidan Hughes

Nebo jo?

Chápu sice, že jsme národ švejkovský, který je schopný různých otáček, kliček, srandiček, zkratek a zvratek, ale přesto obavy nad tím, že na Hradě skončí Cimrman nebo Krteček (když byl ve vesmíru, tak proč ne na Hradě?), mi přijdou zcela absurdní.

Na tom se snad shodneme :)

**********

Obava nad tím, že hlavou státu se stane nějaká popová hvězda ze souhvězdí Okamura, mi přijde taky fádní. To, že na Hradě skončí nějaký populistický maňásek, se totiž může stát stejně zrovna tak, jako když se o loutkové divadélko v podobě nepřímé volby postarají naše „hvězdy“ politické scény.

Stejné hvězdy, na které ustavičně nadáváme jak je rok dlouhý, ale když si můžeme jako národ vlastnoručně uplácat prezidenta, tak jim to vlastně klidně radši přenecháme. Přece si nezašpiníme ruce a nevezmem si to na triko, kdyby to náhodou skončilo průserem.

Švejk byl tak trochu posera.

**********

Není to tak dávno, co jsem se snažila v průběhu posledních prezidentských voleb líčit svým kamarádům cizincům, co tady probíhá za sci-fi frašku. Bylo to pro mě docela náročné vyjádřit, aniž by to vypadalo, že si dělám legraci. Reakce byla vždy taková, že kamarádi z ostatních zemí nechápali, že si tady prezidenta nevolíme sami.

Připadalo jim to hrozně totalitní.

**********

Nevím, jak vy, ale já mám radost, že si budu moct odskočit za plentu a k urně, abych si zvolila si svého prezidenta.

A fakt věřím tomu, že se nezachováme jako národ blbců.

Dum spiro spero.

Autor: Zuzana Blanářová | čtvrtek 9.2.2012 8:39 | karma článku: 17,03 | přečteno: 1293x
  • Další články autora

Zuzana Blanářová

Jak zaručeně (ne)zhubnout

17.1.2014 v 8:26 | Karma: 20,15

Zuzana Blanářová

30 lží majora Zemana

28.1.2013 v 8:38 | Karma: 31,87

Zuzana Blanářová

Bartákovo teologické okénko

30.8.2011 v 10:10 | Karma: 41,94

Zuzana Blanářová

Fotoblog: Prague Pride 2011

14.8.2011 v 15:16 | Karma: 14,02
  • Počet článků 69
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4056x
...si můžete udělat obrázek sami. Když kliknete na foto, zobrazí se vám všechny texty, ve kterých se autorka obnažuje až až.