Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

carolusI

26. 3. 2011 15:55
Docela Vám závidím

že tam dojdete za 30 min. Já to kdysi stíhal za 15 a patřičně si to užíval. Dnes to mám za 4 hodiny a to je bída. Ještě že jsou  CD.

0 0
možnosti

vvladi

26. 3. 2011 14:19
Proti gustu....

Opravdu jste mne překvapil,protože z celé opery mi zůstala v paměti právě ta chytlavá melodie a citované verše.Jinak nic.

0 0
možnosti

Ctitel Giuseppe Verdiho

26. 3. 2011 10:38
Ještě jedna věc

Mimochodem, pokud byste si myslela, že bych Vám nějak mohl být užitečný, třeba tím, že mám ve své sbírce skvosty, které klidně a bez jakýchkoli finančních nároků mohu v kopii poskytnout zájemcům, tak mi to tady napite a já se Vám nějak ozvu. Nemusí jít jen a o těch pět zmíněných jmen. Může to být i Mascagno, Leoncavallo, Boito (abychom zůstali v itálii), nebo i neitalští skladatelé, včetně skladatelů českých. Na DVD mám i slovensky dabovaný devítidílný seriál o verdim a česky dabovaný desítidílný seriál o Wagnerovi.

0 0
možnosti

zuzana.blanarova

26. 3. 2011 15:44
Re: Ještě jedna věc

Děkuji za nabídku. Je to vážně milé, ale myslím, že když budu mít o něco z toho zájem, budu schopná si to nějak obstarat :) Ale fakt děkuji za nabídku!

0 0
možnosti

vvladi

26. 3. 2011 10:32
Proti gustu...........

No, nevím, jako malého chlapce mne vzal otec do Národního na Branibory v Čechách a dodnes mám na to děsivou vzpomínku.Bylo to, jako by to bylo za trest.Někomu se to třeba líbí,nic proti takovým.

0 0
možnosti

Ctitel Giuseppe Verdiho

26. 3. 2011 10:50
Re: Proti gustu...........

Já Vám rozumím. Braniboři v Čechách jsou skvělé dílo, ale naprosto chápu, že člověk se k pochopení takovéhoto hudebního umění musí propracovat. Spíše chápu Vás, když píšete, že takový skvost Vás nezaujal, než paní autorku, který píše, že Bohema ji zaujala více než Traviata nebo než Lucinka, jak my, kteří máme operu rádi, familierně nazýváme nejznámější dílo Gaetana Donizettiho. Mimochodem: Na těch Braniborech v Čechách Vás nezaujal ani sbor "Uhodila naše hodina, otevřely se brány, pražská se vzbudila chudina a zahraje si na pány"? Ani tento sbor Vás nezaujal?

Paní autorka sama musí vědět, co ji zaujalo. Ani v nejmenším se jí nechci dotknout, ale prostě nechápu, jak začátečník může mít větší zážitek z Bohemy než z Traviaty nebo z Lucinky.

0 0
možnosti

Ctitel Giuseppe Verdiho

26. 3. 2011 10:30
Určitá pochybnost

Dovolte mi, abych vyjádřil pochybosti o tom, že to míníte naprosto vážně, že se Vám ze všech tří zde jmenovaných oper líbila nejvíce právě Pucciniho Bohema. Ne že bych to jiným lidem nevěřil, ale Vám to nevěřím. Puccini je prostě autor, k němuž se člověk musí posluchačsky propracovat právě přes toho Verdiho a Donizettiho (a také Rossiniho a Belliniho). Puccihi je poslední ze čtyř velkých G italské opery, jimiž jsou Gioacchino Rossini (1792 -1968), Gaetano Donizetti (1797-1848), Giuseppe Verdi (1813-1901) a Giacomo Puccini (1858-1924). Velkou pětici italských operních skladatelů ještě doplňuje Vincenzo Bellini  (1801-1835). Puccini je z této pětice nejmladší, a tudíž jeho hudba je nejnovější. Zátopek byl sice lepším běžcem než chodcem, ale i pro něj platilo, že se nejprve musel naučit chodit a teprve pak běhat. Naprosto neříkám, že za to, že jste u Donizettiho neznala ani pouhé jméno, Vámi pohrdám. Umíte zase něco jiného. Ale pochybuji, že v tom případě jste zralá k pochopení Pucciniho.

0 0
možnosti
  • Počet článků 69
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4056x
...si můžete udělat obrázek sami. Když kliknete na foto, zobrazí se vám všechny texty, ve kterých se autorka obnažuje až až.