Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U O2 si s ochranou osobních údajů hlavu nelámou

25. 10. 2011 8:25:00
Člověk si tak bedlivě střeží soukromí na sociálních sítích a ani jej nenapadne zkontrolovat si, co se o něm píše ve Zlatých stránkách. Třeba jako já - domnívala jsem se, že k tomu nemám důvod, šak sem to tam zaškrtávala, že si to nepřeju, když jsem jim tu smlouvu podepisovala, že. Jednoho dne ovšem nastala situace, kdy se mě jisté individuum (to nemyslím nijak hanlivě, ale volím raději střední rod, abych nemusela naznačovat pohlaví ani žádný jiný orgán) snažilo z nějakého důvodu vystopovat a kontaktovalo mě na pevnou linku domů. K nám domů?! Do našeho hnízdečka lásky?! Jak jsem záhy zjistila, moc práce mě najít mu nedalo. Číslo až k nám do postele bylo totiž uvedeno nejen ve Zlatých stránkách online, ale taky v databázi telefonního operátora www.1188.cz alias „Vše, co potřebujete vědět“. A taky že jo, kromě telefonního čísla je tam pro případ, že by vás třeba někdo chtěl počkat s baseballovou pálkou před vchodem vašeho domu, byla uvedena i adresa, aby věděl, kam má jít.
 I-net

V domnění, že su asi uplně blbá, jsem vyhrábla smlouvu, abych se přesvědčila, co jsem to tam zaškrtla. A zjistila jsem, že blbá nejsu, a že tam skutečně mám uvedeno, že si nepřeju údaje o sobě nikde zveřejňovat. Volám tedy do Zlatých stránek Mediatelu a ptám se, jak je možné, že mě uvádí v tel. seznamu, a kdo jim dal k tomu svolení. Odpověď mě nepřekvapuje – databázi jim dodává Telefónica. Slíbili ale, že údaj o mně okamžitě smažou, a taky že jo – za pár minut tam nebyl. Díky, Mediatele!

Těžší pořízená byla ale samozřejmě přímo s Telefónicou, všichni víme, že to bude běh na dlouhou trať. Když jsem dorazila na jejich pobočku, bylo mi hned jasné, že ten jejich „IT crowd“ mi do cíle rychleji nepomůže. Ukázala jsem jim smlouvu, porovnali to s tím, co mají v systému a všechno bylo jasné – v seznamech uvedená nejsem! Podařilo se mi je přesvědčit, že opak je pravdou, načež se mi dostalo odpovědi, že „to je prý divné“. Snažila jsem se je přemluvit, ať s tím hned na místě něco uděláme, ať tam podáme požadavek na patřičná místa, že si přeji být okamžitě smazána, že mi to komplikuje život. Samozřejmě marně – odkázali mě na jejich přiblbou online „péči“ o zákazníky. Nechtěla jsem to vzdát a zkusila ještě zaargumentovat tím, že porušují zákon, a že to nechci řešit online, protože to potrvá moc dlouho. Bohužel pro mě ale nemohli nic víc udělat – asi měli moc práce s prodejem telefonů a výměnou simkaret. Je ale fakt, že tam rozdávali zákazníkům vodu, asi aby nedostali infarkt. To je každopádně chválihodný marketingový tah! :)

S nepořízenou jsem tedy odešla domů a jako spořádaný zákazník jsem vyplnila online formulář se svým požadavkem na odstranění jejich chyby. Psalo se 26. září. Odpověď se slibem, že na můj požadavek se „budou snažit zareagovat co nejdříve“, přišla okamžitě. Aby ne, psal to taky automat. Za pět dní (!), zrovna, když jsem si říkala, že už jim to trvá nějak dlouho, mi přišla „horká zpráva“, která mi oznámila, že "můj podnět byl předán k vyřízení". No jako nevím, v jaké době O2 žije, ale já kdybych u nás ve firmě napsala zákazníkovi po pěti dnech, že se tím teprve začnu zabývat, tak dostanu asi okamžitě padáka. Mezi lidmi, s kterými komunikuju pracovně já, platí takové nepsané pravidlo, že zareagovat na požadavek by se mělo do 48 hod.

Svým ignorantským přístupem mě Telefónica pomalu (ale jistě) podvědomě přiváděla do celkem slušného varu, zejména pokaždé, když jsem si poránu zkontrolovala, že si moji adresu může pořád zjistit kdejaký úchylák. Nedalo mi to a odepsala jsem jim, že se mi jejich přístup nelíbí, protože jsem je žádala o okamžité sjednání nápravy, a že se zveřejněním důrazně nesouhlasím. Odpovědi jsem se dočkala za další tři dny, a zase jako kolovrátek:

Váš požadavek je v současné době zpracováván specializovaných oddělením naší společnosti.
Vyčkejte, prosím, dořešení. O výsledku budete informována.
Děkujeme za pochopení.

A protože nejsu žádná hysterka, poslušně jsem čekala, s čím ono specializované oddělení přijde. Za další týden (11. října) si asi v O2 řekli, že už budu určitě zase nervózní a pro jistotu aktualizovali stav vyřízení mého požadavku:

Vazeny zakazniku, Vas podnet c. <<1-1234567890> stále resime. Vyrozumeni obdrzite v nejkratsi mozne lhute. Dekujeme za pochopeni. Vase O2

Nevím, jak vám, ale mně už to začalo připadat jako výsměch. Po dvou týdnech nejsou schopní smazat údaj jednoho zoufalého zákazníka, který tak prosí. Hlavně, aby se nepodělal.

No ale nakonec se v O2 přecejenom přemohli a poslali mi rovnou dopis! Matka Telefónica si asi řekla, že jim za ty prachy stojím a práskla se přes kapsu. Z dopisu bylo ale hned patrné, že s nějakými zdvořilostními frázemi se v O2 nezdržují (to by to celé taky mohlo trvat měsíce dva) – prostě mi suše oznámili, že „Služba Zveřejnění v telefonním seznamu byla aktualizována dle mých požadavků“. No tak hurá – po měsíci to zvládli a můj záznam zmizel z veřejně dostupných seznamů. Skvělá práce! Asi to půjdu zapít.

Nicméně přesto mi to nedá a pořád mám potřebu O2 nějak sdělit, že příště, pokud někdo stojí o zákazníka, by mohl přihodit aspoň „sorry“ a propisku.

Autor: Zuzana Blanářová | úterý 25.10.2011 8:25 | karma článku: 40.71 | přečteno: 7329x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Jiří Turner

Nesmíme na veřejnosti kouřit, pít a křičet, ale budeme moci střílet

To je fajn. Vskutku ukázkový příklad, jak udělat z lidí idioty. Restrikce běžných lidských činností, omezování občanských svobod, soukromí a podnikání má vyvážit zákon, který občanům umožňuje v konvenční válce využít své zbraně.

29.6.2017 v 12:44 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Jaroslav Čejka

Zvítězí Kulhánek nad Zemanem? Těžko, Anežko!

M. Zeman měl zatím pro příští volby za vážné soupeře jen Drahoše a Horáčka. Teď se objevil další - bývalý šéf Škodovky Kulhánek. Všichni tři mají za sebou nesporné profesní úspěchy, ale v politice mají zkušenosti Anežky z Hudlic.

29.6.2017 v 12:08 | Karma článku: 8.35 | Přečteno: 115 |

Jaroslav Andrýsek

Brutální reklama – svědectví o naší společnosti

V reklamě na banku kocour sežere kanárka. To se klidně může stát, tak v čem je ta brutalita? A navíc, denně na obrazovce vidíme stovky vražd a násilí. Tak proč to pohoršení nad hladovým kocourem?

29.6.2017 v 9:46 | Karma článku: 20.96 | Přečteno: 801 | Diskuse

Libor Popovský

Rozhodla se Evropa spáchat sebevraždu?

Překlad článku Judith Bergman „Europe: Choosing Suicide?" pro českou verzi webu Gatestone Institute zpracovaný paní Helenou Kolínskou a mnou.

29.6.2017 v 9:12 | Karma článku: 34.32 | Přečteno: 1260 | Diskuse

Pavel Opl

Utahovali nám opasky, berou nám svobodu a co nám provedou dál ?

Deset milionů obyvatel naší republiky si muselo utahovat opasky, když pár gaunerů vytunelovalo naši zem. Z gaunerů se stali "VIP" a bohatí "mocipáni", kteří ovlivňují dodnes i legislativu. Tu legislativu, která nám bere

28.6.2017 v 23:17 | Karma článku: 41.52 | Přečteno: 1892 | Diskuse
Počet článků 69 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3921
...si můžete udělat obrázek sami. Když kliknete na foto, zobrazí se vám všechny texty, ve kterých se autorka obnažuje až až.

Seznam rubrik

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.