Můj život s inglišmenem

10. 01. 2010 0:12:36
Vždycky jsem si říkávala, že bych nemohla chodit s cizincem. Asi proto, že jsem věřila takovým těm blábolům jako „jazyková bariéra“ a „není to ono, když nemáte společné tradice a dojmy z dětství“ (jako třeba vzpomínky na Bajo žvýkačky a tak), zkrátka že je pro dobrý vztah důležité mít podobné takové to sociální pozadí, tradice a tak. Život tomu tak nějak chtěl, že už teď chodím s druhým Angličanem. Ten první byl pitomec (ne proto, že byl Angličan, měl to prostě vrozené), ale poté, co jsem upgradovala na lepší model, si nemůžu stěžovat, mám totiž toho nejlepšího chlapa na světě, a postupem času jsem si začala užívat výhod, které naše mezinárodní soužití má.

Moje angličtina je k dnešnímu dni už na poměrně dobré úrovni, no ale jasně, že je pořád co zlepšovat a občas je to pěkně k naštvání, když se člověk nemůže inteligentně vymáčknout a působí trochu jako dement – přitom v češtině bych mu to tak hezky natřela!, no ale smůla – když nejsou slova, tak to občas holt nejde.

Přítel bohužel neumí česky vůbec. Bydlí tady sice už pár let, ale není nejmladší a říká, že už na to v jeho letech nemá v hlavě hardware. Já se mu ani moc nedivím – češtinu vlastně k ničemu nepotřebuje, akorát ho štve, že si to občas nemůže osobně vyříkat s některými pokladními v českých supermarketech, nebo s některými číšníky v restauracích, když jídlo není v pořádku, vy jim to řeknete a oni na vás začnou řvát, že když se vám to nelíbí, nemusíte do jejich restaurace už příště chodit.

Párkrát jsme nějaké ty lekce češtiny zkoušeli, ale fakt to nešlo – jemu prostě vůbec nejde do hlavy, proč máme takové věci jako rody a pády, atp. Snažila jsem se mu to trpělivě vysvětlovat, ale je fakt, že když se mě zeptal, jakou to má logiku, že slovo „klitoris“ je mužského rodu, totálně mě dostal.

Zkrátka občas se hodně nasmějeme. Tuhle jsem dělala naše klasické české chlebíčky a chyběly mi okurky a zavařená červená paprika. Tak jsem ten svůj anglický poklad poslala do obchodu, a dostala jsem beranní rohy a chilli papričky. Jindy jsem zas cosi vařila, a zjistila jsem, že mám v lednici jen kysanou smetanu, ale potřebovala jsem obyčejnou. Tak jsem ho poprosila, ať mi ji zajde koupit a schválně jsem mu ukázala, kterou mám a vysvětlovala, že má koupit tu druhou. Pro jistotu jsem mu napsala na lísteček toto: „NOT „KYSANÁ“ – the other one“. Nepřinesl mi sice kysanou smetanu, přinesl mi ZAKYSANOU. Ha ha!

No zkrátka – život s inglišmenem umí být docela zábava.

Autor: Zuzana Blanářová | neděle 10.1.2010 0:12 | karma článku: 25.95 | přečteno: 4113x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak, když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku... (Pro Marušku... )

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 75 |

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.68 | Přečteno: 252 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.69 | Přečteno: 1500 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.66 | Přečteno: 475 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |
Počet článků 69 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4056
...si můžete udělat obrázek sami. Když kliknete na foto, zobrazí se vám všechny texty, ve kterých se autorka obnažuje až až.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...